Monday 15 December 2014

Masalah Keguguran rambut

Sebelum saya mengenali Shaklee , saya mempunyai masalah keguguran rambut yang teruk sehinggakan ada orang yang datang ke rumah saya dan menegur kenapa kepala saya botak dan rambut saya pada masa tu kalau sikat memang gugur yang amat teruk. Malunya saya bila orang dah tegur macam tu kan. Nasib baik saya ni pakai tudung kalau keluar dan bekerja. Jadi tak nampaklah rambut yang dah semakin menipis tu.

Saya tak boleh bayangkan bila rambut saya bersepah sana sini. Kalau sapu memang rambut saya sahaja. Sebenarnya saya dah cuba bermacam-macam produk penjagaan rambut bagi mengurangkan masalah keguguran rambut saya ni. Sedih sesangat masa tu. Sehinggalah saya masuk sebagai ahli Shaklee. Dimana saya mengambil supplemen Shaklee iaitu B Complex , Vita-Lea dan ESP.

Setiap pagi selepas sarapan saya akan mengambil 3 sudu ESP bancuh dengan ribena. Sebelah malam pula sebelum tidur saya ambil 2 biji B Complex dan 2 biji Vita-Lea. Kalau anda nak tahu jika ambil supplemen kita perlu banyak minum air suam ya. Alhamdulillah selepas 3 minggu saya mengambil ketiga-tiga supplemen ni masalah keguguran rambut saya semakin berkurangan. Bukan itu sahaja ya rambut baru tumbuh semula secara perlahan.




No comments:

Post a Comment